Om os

OM OS

Kære alle!

Døves Frikirke (Døves Evangeliske kirke) findes pt. 2 steder i Danmark (det 3. er på vej) og vi er ikke alene i Danmark, da vi har et stort netværk med andre døve kristne kirker indenfor og udenfor Europa.

Vores vision og mål i Døves Frikirke er at kunne informere hinanden om, hvad der   sker både indenlands og udenlands.
 Vi tilbyder et kalenderoverblik over lokale arrangementer samt fælles   arrangementer, der er tilpasset døve og tegnsprogsbrugere.
 På vores evangeliske møder skaber vi et dynamisk fællesskab, hvor alle er   velkomne til at være en del af vores kirkefællesskab.

Vi arrangerer bla.
- sommerlejr,
- stævner,
- forårs-og efterårs træf.

Vi har socialmedie som Facebook og YouTube - Find os :
- Døves Frikirke DF,
- Guldkorn til døve,
- Bibel Studiegruppen
- YouTube: kan du finde DeafBibel, som vi har mange spændende video

Vi er medlem i EDCA (European Deaf Christians Alliance) siden 1998
i www.deaf-edca.com
EDCA består af Danmark, Norge, Finland, Sverige, Estland, Rusland, Holland, Spanien, England, Ukraine, Schweiz, Italien, Nordirland, Østrig, Rumænien, Moldova, Bulgarien, Tyskland, Belarus, Frankrig, Israel, Polen, Ungarn, Tjekkiet og Belgien.

EDCA arrangerer i fællesskabet med andre lande og tilbyder forskellige aktiviteter indenfor Europa bla.
- Pastor- og lederuge EDVPLW hvert år i forskellige lande, sidste gang i Belgien.
- EDCC konference hvert 4 år, denne gang bliver i Israel 2024.
- EDCWD hvert år i maj måned for d
em, som elsker lovsang og teamwork.
- Kvindekonference og Ungdomsscamp hvert andet år. Mere info i EDCA.

- EDCBT Bibeloversættelse, som Jan Tausen Zachariassen var formand i flere år. Konferencen afholdt på Færøerne fra 30. okt. til 4.  nov. 2023 på Færøerne.

- Døves Bibel Projekt (DBP) med start i oktober 2022, som er støttet af Deaf Bible Society. Se Facebook
- Johannes Evangeliet er netop lige blevet færdig, så vi fejrer vores første gennemførte projekt den 24 juni 2024 :-)

Du/I er også meget velkommen til at besøge vores lokale Døves Frikirke i Danmark, kom som du selv er og have en fornemmelse af, hvad og hvordan
det er - eller er du en søgende, som leder efter en døvemenighed,
er du/I også meget velkommen!

Hvad er vores tro? Læs Trosbekendelsen - både i tekst og tegnsprog!

Vi ønsker dig/jer god surfertur og have en fornemmelse af hvem vi er og hvad vi kan tilbyde, og skriv gerne kommentar her - alt tages imod, dvs. forslag, ideer, ris & ros...

Guds velsigne dig/jer!

Døves Frikirke
Jan Tausen Zachariassen